3 belangrijke punten om je body summer ready te maken

Summer is almost here (en de gyms zijn eindelijk weer open), wat betekent dat er weer volop aan summer bodies wordt gewerkt. Maar wat kun jij nou het beste doen om zo snel mogelijk aan jouw summer body te komen?

Voedsel

Met het nog snel even een midnight snack pakken en het blijven bestellen van eten, kom je in ieder geval niet aan jouw summer body. Hoe lekker het ook mag zijn, teveel zout, vetten en suikers zijn niet goed voor jouw lichaam. Een dieet kan al erg veel verandering brengen aan jouw lichaam, zowel intern als extern. Hierdoor zal je lichaam dus niet alleen veranderen, maar zul je ook een verandering voelen in bijvoorbeeld jouw energielevel. Een goede tip is om een doel te stellen voor jouw lichaam en hierop jouw voeding aan te passen. Zo zijn er verschillende apps waar je bij kunt houden hoeveel calorieën je per dag binnenkrijgt. Wil je het nog een stapje verder nemen? Dan kun je ook een doel samenstellen qua het binnenkrijgen van verschillende voedingsmiddelen, zoals koolhydraten, vetten en suikers.

Sport

Om een strakke buik te krijgen of meer spiermassa te creëren, is het aanpassen van jouw dieet meestal niet goed genoeg. Om dit voor elkaar te krijgen, zul je moeten sporten. Er zijn erg veel verschillende sporten die je kunt praktiseren en waar je verschillende spiergroepen bij traint. Zo zal je bij voetbal vooral je benen trainen, en bij zwemmen vooral je arm- en buikspieren. Wil je liever zoveel mogelijk spieren tegelijk trainen? Denk dan bijvoorbeeld aan (kick)boksen, yoga of fitness. Weet je niet zo goed wat of hoe je moet trainen om aan jouw summer body te komen? In dit geval kun je een personal trainer inschakelen, die samen met jou een plan maakt om jouw goals te bereiken. Zij zullen ervoor zorgen dat jij de juiste workouts uitvoert om zo effectief mogelijk jouw doelen te bereiken. 

Fitness supplementen

Het is voortaan iets heel normaals, fitness supplementen. Afhankelijk van de supplementen die je gebruikt, zorg je ervoor dat deze het beste uit jouw lichaam halen. Zo heb je bijvoorbeeld kreatine, die je vóór je workout consumeert en hierdoor een energieboost krijgt. Zo kun je net die extra stap nemen en meer uit jezelf halen. Klaar met je workout? Dan kun je kiezen voor een proteïne shake, die ervoor zorgt dat jij jouw spiermassa behoudt en minder spierpijn zult krijgen na jouw workout. Voor ieder zit er wel wat wils tussen!

Inschijven?

Let's go!