Meditatie Voor Beginners; Hoe Snel en Makkelijk met Meditatie te Beginnen

Een van de doelen van meditatie is om je lichaam te ontspannen je en geest stil te krijgen. Maar waar begin je wanneer je een beginner in de meditatie bent? Iedereen moet natuurlijk ergens beginnen, maar er zijn sommige manieren van meditatie die gemakkelijker zijn om mee te beginnen dan andere. Hieronder staan een paar nuttige tips voor meditatie voor beginners.
  1. Probeer het niet 'perfect te doen'

Bijna elke meditatie sessie is anders, en er is geen enkele 'juiste'manier om te mediteren. Dus begin niet te panieken wanneer je er niet zeker van bent of je alles goed doet de eerste keer. Het is zelfs beter om je geest te laten gaan en te ontspannen. Dit helpen om je meditatie sessie gladder te laten verlopen. Als je bewust geest aan je trekt en je ondervraagt, vertel het simpelweg om weg te gaan voor een paar minuten terwijl jij je ontspant.
  1. Probeer verschillende methodes uit

Vele mensen vinden dat ademhalingsmeditatie een van de gemakkelijkste manieren is om mee te beginnen. Je haalt namelijk al adem, en de hoofdgedachte van ademhalingsmeditatie (vooral in de beginstadia) is om simpelweg je ademhaling op te merken en het te controleren zonder geforceerd adem te halen. Andere mensen vinden dat een wandelmeditatie een goede manier is om mee te beginnen. Natuurlijk zullen je ogen open zijn voor deze vorm van meditatie! Je kunt zelfs wandelmeditatie al beoefend hebben zonder er bewust van te zijn op zijn simpelst is het letterlijk een wandeling in het park, terwijl je dingen om je heen opmerkt en er bewust van bent. Geleide meditatie is een derde manier die vele beginners van meditatie kiezen om te nemen. Alles wat je moet doen is terug leunen en de stem van iemand anders volgen in levenden lijve of via een meditatie MP3 dat van tevoren opgenomen is. Je wordt door een ontspanningsprocedure genomen en begeleid door alle stadia van mediatie.
  1. Stel een regelmatig tijdstip in voor meditatie

Meditatie is net als elk ander gewoonte, het kost tijd om er een gewoonte van te maken! Wanneer je net begint met meditatie, stel dan een regelmatig tijdstip in om te mediteren. Het hoeft niet lang te zijn tien of vijftien minuten is genoeg. Door meditatie een regelmatig onderdeel van je routine te maken zal het enorm helpen. Mocht je alles georganiseerd hebben, zet dan een tijdstip in je schema om wat kwaliteitstijd met jezelf door te brengen. Het belangrijkste aan meditatie voor beginners is om er mee te beginnen! Je kunt meditatie technieken op een later tijdpunt aanpassen, veranderen en nog veel meer. Maar dat kun je pas echter doen wanneer je ook echt met meditatie begonnen bent in de eerste plaats.

Inschijven?

Let's go!